dilluns, 12 d’abril del 2010

Aneto amb esquí

El dissabte 10 d'abril, vam pujar a Benàs en Pep i jo. Havia nevat durant la setmana i havia bufat de nord i pel cap de setmana s'esperaven dies de sol. Condicions perfectes per fer la baixada pel glacial de l'Aneto.

Així doncs, vem deixar el cotxe al pàrquing dels Llanos de l'Hospital i vam anar a preparar el vivac a Aigualluts, bé, volíem dormir a la famosa cabana, pero no sé on para...

Ens vam anar a dormir d'hora. Ens vam llevar i vam començar a caminar de nit, a la primavera s'han d'evitar les allaus de fusió i s'ha de matinar, i de pas volíem veure sortir el sol ven amunt... Vam pujar direcció al coll de la Renclusa i a mig camí vam girar cap a un pas que et permet arribar, seguint una carena, a l'Estany de Salterillo.

Al poc de passar l'Estany, en Pep va haver de fer mitja volta. Es trobava malament. Jo vaig seguir endavant. Començava a clarejar, i em quedava poc per arribar al Collado de Coronas. Un descans per veure sortir el sol, beure, menjar i disfrutar de l'impressionant paisatge i amunt!. Vaig deixar els esquís a la Punta Oliveras Arenas per tal de passar el gelat Pas de Mahoma i .... cim!!

La baixada... espectacular!! Tot i que hi havien traces del dia anterior i estava prou rebentada, el espectacle era impressionant. La part baixa, arribant a Aigualluts, molt gelada.

El més gran!











1 comentari:

Kulistrax ha dit...

Ei, felicitats per la re-incorporació al blog!! I per haver aconseguit pujar, finalment, a la Dent!