dimarts, 5 d’agost del 2008

Gorges del Llech

Fa mooolta calor!! ve de gust un banyet... i també fer una mica el cabra... El millor lloc?, el barranc del Llech!!
Es per això que el Roger, el Rovira, l'Esther i jo (i aprofitant que eren festes de Puigcerdà), vam anar a fer el Parc Aquàtic del Llech.
Vam sortir de Puigcerdà el dissabte 19 de Juliol ben d'horeta. El viatge es una mica llarg, fins a Estoher. Per arribar-hi vam agafar la N-116 i amb ella totes les corbes que implica. Un cop passat Prades i Marquixanes agafar el desvio cap a Estoher i , només entrar en el poble agafar el primer camí a mà dreta, que esdevé pista forestal. És una mica llargueta. Seguir fins trobar el pàrquing.
Deixem el cotxe al pàrquing i ens disfressem. Comencem a patejar per la pista, a l'Esther li sonava haver fet uns 40 min caminant així que nem tirant i desobeïm les senyals d'un guia que ens deia que l'entrada estava allà al costat. Al cap d'una hora de patejar ens donem compte que ens hem equivocat i defem un troç de pista fins una fita molt gran que hi havia. Baixem per allà, passem unes ruïnes i arribem fins a un pont fet caldo... ens hem tornat a equivocar... em seguit "el camí del Canigó"... ara no tornarem enrera...
Per aquella gent que no vulgui patejar de més, com nosaltres, i es vulgui perdre les magnífiques vistes que vam gaudir... els hi recomano la opció del guia: Al poc de sortir del pàrquing, en un revolt tancat on hi ha un arbre, baixar pel camí evident, de força pendent.
Nosaltres estàvem al pont derruït i no era hora per tornar enrera, així doncs, ens vam folrar amb els neoprens allà mateix i ens vam aventurar al riu. Vam superar un tros avorrit de caos, mooolt llarg. Finalment vam arribar a l'entrada del barranc on hi començava a haver-hi gent. El Roger es va emprenyar i se’n va anar.
"Gorges del Llech"

Ressenyes i info:
No portavem càmara :( així que si voleu mireu les fotos dels links....
Bueno, per fi!! ja hi som!!
El barranc comença fort... amb un saltet llarg de 5 metres per escalfar. Segueix amb un tobogan de 8m i seguit el mític tobogan-ascensor... im-presionante... es tracta d'un tobogan vertical de 15m, has de preveure de deixar un metro de corda agafada a la instal.lació, que et servirà per poscicionartei un cop allà, doncs, res poca cosa més... deixar la corda i que la gravetat i l'aigua fagin la resta...
D'aquí empalmem amb un passamà que ens portarà a un salt de 9m molt net (veure el video de "mal salto"... boníiiissim)... D'aquí un tobogan de 7m, una vadina, un caos i OJO!! quan veieu una pintada a la paret de la senyal de perill, es pq davant vostre hi ha el "rompetibias"... poca broma, sembla un toboganet d'un metre, però a sota hi ha una pedra mala puta i més d'un ha tingut d'acabar el barranc allà.
Més endavant trobem un salt de 5m i un altre de 6m, sense complicacions...
Oks!, arribats en aquest punts si que hi han complicacions. Davant nostre un possible tobogan a mà dreta un passamà fins un arbre on hi ha una instal.lació per fer ràpel:
  1. Primer: ancleu-vos mentres mireu... jo vaig relliscar i sort de l'Esther que em va pillar .
  2. Segon: Des de l'arbre no es pot fer salt... l'Esther ho va provar i es va quedar plegada.
  3. Tercer: El tobogan s'en diu "trencacolzes", pq? doncs perquè t'has de llençar amagant el colze dret, sino... ostia al canto.
  4. Quart: La recepció és una rentadora, es a dir, sortim d'allà cagando leches

D'aquí fem un salt de damunt una roca força gran. Hem arribat... poder és lo més famós del barranc... "la llançadora"... un tobogan d'11m dels quals un 6 o 7m són volats. Important!, no aixequeu el cap mentres baixeu!! pot provocar que us desestabilitzeu i us foteu un planchazo maco (parlo per experiència... quina llet!).

Seguim per un tobogan divertit, que fa pujada i baixada, costa de descriure, és millor viure'l ;)

L'únic ràpel obligat el trobem en aquest punt... la badina no es prou profunda per saltar-hi...

Ja acabem... dos tobogans, un de 6 i un de 7m, i un últim salt/ tobogan de 5m i sortim a un passamà que ens durà a un camí llarg i empinat directe al pàrquing.

El millor barranc amb diferència...